Folow Me?

mY fiRsT tiM3....

haha... itulah pembuke bicare aku pd kali ini... seperti tajuk di ats, my first time tu merujuk kepada pengalaman pertama aku bekerja di kedai makan. aku dan peko mtk kerja kt sini pada ari sabtu yang lalu bersamaan 15 nov 2008 dan keesokkannya, maka bermulalah pengalaman ak itu. aku dan peko mule bekerja pd pukul 4.30 ptg. Sapa je kt kdi itu, kdi sup utara, aku disuruh utk lap meja, sapu lnti. aku pun buat la kerja dgn prasaan yg agk malu pd mlenye. pd mse itu, sdh ad org yg dtg. kdi itu agk bz pd jam 8-11 mlm. bederu org mari. jd ak ditugaskan untuk ambil order, kemas meja, basuh pinggan. aarrrghh!!!! skt pinggang mung!!! tp xpe r.. nk wk gne.. nk cari duit lebih kan. so terpakse r.... tp yang seronoknye keje kt kdi mkn nie, ak dpt thu plbgi rgm manusia ni. pd mlm tu, ad la sorg mamak ni.. die order, air milo peng tp nok suam.. ai mamak ni.. nok gurau pulok.. dhla pnggan byk lagi x basuh kt blakang nung.. sabo jea.. gmbo kt bwh ni adlh gambo first order yang ak ambik. mase ni ak xreti agi nok meringkaskan order tu.. pah2 cik mah(toke kedai) tu pun ajo.. yer kater, tulis:
m-mee
k-kueh tiow
s-sup
s.t-sup tulang
c.s.p-carrot susu sejuk
n.p-nasi puteh
t.d-telur dadar
b dbulat-bungkus
ni r first order aku.. haha.. yang ringkas2 tu, cik mah r ajo... xpe..first time kn.. lagpun, klu wak ringkas2, ekg tkg wak aer xphm pulok.. hehe...














ni lok gmbo yg ak ambik order bile pndi r sket stlh diajar.. hehe...






aku pun blajo la dgn tekunnyer. tp yang bestnyer smlm, ak dan peko tdk dtugaskan untuk mengire.. klu la ak yang tukang kire, ai.. koho murah ak bagi.. yea... harge mknn pun ak xthu agi.. smlm tu ade r yg ak hafal sket2.. seag, mkn dan mnum pun free.. so save bajet r.. mlm pertama ak bekerje tu, sapa pkl 12.30 mlm.. gaji rm20.. wah.. ak bajet gaji plg byk rm15.. ni sudah lebih ni bak kate stacy, alamak, terlebih sudah!! hehe.. ni yang syok ni.. wlupun letih, skt kaki akbt 3 jam x duduk(rmi org kan, so bz r), skt pinggang, tp byrn nyer berbaloi so skt2 tu hlg skjp mse dpt duit tu tp ader pulok maser nok tido kt umah peko.. haha.. kr.. gue chow lu.. nk p maen boling pulak.. huhu.. da..

No comments: