Folow Me?

k3wuJudaN yaNG diRanCAnG...

setelah sekian lama tidak memblogging akibat kesibukkan denganaktiviti harian yang tidak menentu, akhirnya aku berjaya jugak memblogging ari ini.. mm.. aku rase pelik la.. kenape erk.. ha..aku tak mulakan post aku dengan suke.. hehe.. so.. aku suke ae, hahahaha... k.. cukup.. strek to the point..no belok belok anymore.. hehe.. korang rase la berdasarkan tajuk diatas, aper yang mule2 skali mari dalam kepale otak korang? hehe.. xpe.. korang belum dapat tangkap lagi ae.. k.. pada post kali ni, aku nak menceritakan tentang kisah aku sebagai ragbi player... kredit diberikan kepada coach sekolah aku yang encem lagi macho dan bergaye, mr fadzli yusoff.. hehe.. aku memulekan langkah sebagai ragbi player pada 2 tahun lepas iaitu ketika aku tingkatan 3.. pada mulenye aku tak tau langsung macam mana nak main ragbi ni.. setelah sekian lama berlatih di dalam dorm bersama aiman, shahrul, so pada tahun 2007, aku memberanikan diri untuk turun training bersama pasukan ragbi sekolah... okay, dipendekkan crite, pada awal tahun tu, aku telah termiss satu game dengan teknik airport sebab ade kecederaan yang perlu dibedah.. kecederaan tu tak boleh dinyatakan kat sini... hehe.. dipendekkan crite lagi, game pertamaku ialah ketika mewakili daerah menentang jaguh terengganu,ktu(kuala terengganu utara).. huih.. teruk pasukan aku dibelasah.. kalau tak silap aku, 99-0 rasenyer.. hehe.. kemudian barulah pasukan aku mencapai kemenangan keatas marang dan hulu terengganu.. masa ni aku banyak jadi reserve la pasal tak tau apa2 lagi pasal ragbi ni.. semifinal, aku main full tapi teruk jugak pasukan aku kena belasah dengan kts(kuala terengganu selatan).. hehe.. cg ni.. bagi aku main dengan pasukan kuat jer.. dan pada tempat ke 3 atau 4, pasukan aku menentang dungun.. tapi, kalah juga.. huhu.. tapi besela, pasukan baru kn, dapat no 4 pun memberangsangkan dah..

tahun berikutnyer, 2008, pasukan aku kali ni semakin mantop(macam kate2 syamsul ghau ghau jer).. hehe... pada tournament kali ni, pasukan aku membelasah hulu terengganu dan kts(kts bagi menang free) n seri dengan besut.. dan pada tournament ni jugak la aku berjaye menempatkan diri dalam team utama.. hehe.. tapi tournament kali ni pelik skit pasal xde semifinal.. so juare kumpulan iaitu pasukan aku dan ktu bertemu lagi difinal dan sekali lagi, pasukan aku dibelasah.. hehe.. so pasukan aku naib juare jer.. tapi yang membanggakan aku ialah setiu kali pertame dalam sejarah ke final kejohanan ragbi mssmt...

dan pada tahun 2009, tahun last aku, yang baru diadakan minggu lepas kat daerah marang, pasukan aku turut mendapat tempat kedue.. sedih nyer.. tapi yang menggembirakan ialah pada peringkat kumpulan, team aku bermule garang apabila membelasah kemaman dan dungun tetapi oleh sebab budi bicara yang kts berikan pada tahun sebelumnye yang memberikan pertolongan kepada pasukan ku untuk ke final, team aku bagi can pula pada kts untuk menang ke atas teamaku pada kali ini dan seterusnye membantu kts layak ke semi final.. hehe..dan pada semi final, team aku sekali lagi membelasah besut 56-5 untuk layak kefinal buat kali kedue berturut-turut... pada perlawanan akhir, team aku berjaye kalah dengan bermaruah pada ktu apabila hanye kalah 27-19 sahaja.... hehe... walaupun team aku leading 12-0 pada mulenyer, tetapi pasukan ktu lebih mantop dengan bijak menggunakan keletihan pasukan aku itu untuk membuat try lebih banyak.. pada perlawanan ini, aku mendapat tande iaitu benjolan di kepale akibat terhantuk dengan pok guard(gelaran kepada salah seorang pemain ktu)... fuh.. punyelah kuat bunyinye maseterhantuk tu.. aku pun terase nak pitam sekejap mase tu.. pening2.. tetapi adalah sorang mamat tu, pakai jersi no 25, die tak bekap aku mase aku nak tackle pok guard.. die takut agaknyer.. hehe.. tapi die kate die x sedar aku pegi so kirenyer die tak sempat nak support aku la.. entah ye entah tidak.. hehe.. nak tau saper? ha.. tgk gambar kat bawah sane..ingat.. jersi no 25.. blog die, klik kat sini.. hehe... ader orang trase tak? huhu.. sory r geng.. juz for joke.. tapi tulah, sekurang kurangnye aku ader jugak kenangan terakhir sebagai ragbi player untuk daerah setiu... walaupun sampai sekarang sakit die ni ade lagi, tapi tahan jela.. hehe.. nak buat ape lagi kan? sekarang ni, kemungkinan aku ader satu game lagi untuk sekolah ku iaitu menentang mckk.. friendly jah.. so, kalau jadi, aku arap team aku menang dan aku sempat menabur bakti untuk sekolah aku buat kali terakhir dalam permainan ragbi.. huhu..

k lah.. setakat itu sahaje post aku pada kali ini... huhu..da..

p/s: macam xde kaitan dengan tajuk jer... huhu.. lantaklah.. layanzzzz.....


Kesan terhantuk tu.. hehe.. kat dahi sebelah kiri...

LENSA...

SETIU
VS
KMMAN
29 - 5
tu r die orangnye.. no 25.. haha







SETIU
VS
DUNGUN
42 - 12











SETIU VS
BESUT
56 - 0



















KOLEKSI
BAJU DAERAH
KUNING(2008)
MERAH(2009)











KOLEKSI MEDAL
KEMENANGAN





LE'BEST RAGBY COACH

PASUKAN RAGBI LE'BEST(LEMBAH BIDONG ELITE SCHOOL OF TERENGGANU) @ SETIU

3 comments:

Anonymous said...

x nmpk mne la benjol 2...

Unknown said...

x nmpk pown kesan nyep...hehehe.all da beszz for lebestians rugby player....

arefief007 said...

maser tu nk surut dh r.. ltk ais an.. baktu x 64.. juz merah je agi.. hehe...