Folow Me?

Maggi Ruski atau Pizza???

Perut anda sedang lapar? Mau nasi? Tak mahu? Takpelah.. adakah pendahuluan ini sesuai dengan tajuk di atas? Tak? Lantaklah! Haha.. aku punya blog, ikut sukkke lah.. huk8..

Hye anda semua yang berada di luar sana.. bertemu kembali kita pada kali ini setelah saya lama menyepi.. saya tahu anda semua rindukan penulisan saya tetapi sebab Sierra Papa Mike (SPM),saya tak update blog sampailah hari ini.. terima kasih kerana sudi menunggu kehadiran saya ini.. hua3..

Saja je nak koya skit.. Jangan marah, jangan tendang kerusi, jangan angkat meja dan jangan apa2 kay.. huhu.. Banyak episode suka dan duka yang saya telah hadapi sepanjang tidak mengupdate blog ini.. tapi taknak ceritalah.. kisah lama.. huhu.. sekarang ni misi saya adalah untuk mendapatkan lessen kereta dan mencari pekerjaan.. baru tengah hari tadi pergi hantar resume dekat kedai tu.. nak tahu kedai mane? Hah, lu pikir la sendiri..! huhu.. bila dah dapat, baru nak tulis.. huhu.. Semalam dekat giant, terserempak ramai la jugak budak ex-lebest, saya ulang ex-lebest… huhu.. ramai jugak la budak ex-lebest kat sana.. yang tak syok nyer, ada jugak la yang nampak saya melantak dekat The Chicken Rice Shop hohop.. Bukan sekadar nasi ayam.. huhu.. memang la bukan sekadar nasi ayam.. sampai aku order Pai Tee tak sampai2.. Sambung balik..

Amboi.. enjoy sakan korang yer kat sane.. Tujuan saya ke giant adalah semata-mata nak cari kerja kosong sebenarnya.. akan tetapi, disebabkan proses pencernaan berlaku terlalu cepat, jadi saya rasa lapar.. sebab tu lah saya per melantak tuh… then, nampak lah satu kedai ni.. kedai yang saya betul2 minat untuk kerja kat situ.. ada kerja kosong!! Apa lagi, terus blah dari situ then pergi kat rumah peko.. ajak dia sekali.. hendak dipendekkan cerita(potong, potong potong potonggggg, pottong lah sajer!!!! Nyanyi ikut nada iklan P1 wimax.. huhu), kami pun pergi lah kat office dia dekat bandar sane.. then dia suruh buat resume.. apa lagi, tercengang lah aku.. dalam hati, ‘natang ape la resume tuh.. ke yang macam kakyong wak assignment dulu?’ Finally, masa pergi hantar tuh, kakak tuh konpemkan yang resume kami buat, betul.. Yippi!!! Huhu.. lega..

Then aku dengan peko pun pergi la dekat PSM nak survey harga lessen kalau nak tambah kelas.. Terkejut buaya aku(kalau buaya terkejut camne eyk??), RM845.. aku survey dekat internet around 600-700 je.. patut ramai orang kata buat lessen dekat Terengganu mahal.. sampai kakyong buat kat KL sane nuh.. Mahal rupenyer.. any explaination? Ada tak sapa2 kerja dengan PSM ke, Bitara ke kat sini?

Abis cerita hari ni.. sekarang ni nak cerita kisah lain pulak.. sekarang ni nak guna aku lak.. huhu.. okay.. aku dengan senag hati mengatakan yang bahawa aku frust dengan LE’BEST!!! Pasal apa? Pasal nye aku dengan Zeni, dan tak lupa John, payah2 plan nak anjur futsal.. semua dah nak okay.. tempat dah tempah, bas dah tempah.. tunggu hari je lagi.. last2 dua hari sebelum main, CANCEL!!! Aku memang frust gila.. Dahla aku dah buat jadual.. Siap binding lagi.. apa la.. bagi la peluang dekat kami untuk main futsal.. lepas ni payah dah.. kami bukan tinggal dekat2.. kami masuk elok2, berjuang SPM bermati-matian untuk naikan nama LE’BEST di mata dunia, tapi kami dihambat keluar macam kambing! Pasalnye dengar cerita ada budak band nak masuk! Adusss sayang..

Ada la cadangan nak jawab kimia tak elok.. tapi kompem la ko sorang je yang akan buat tak elok nanti.. sapa nak ikut ko? Haha.. dialog ini ditujukan kepada orang tersebut yang namanya rahsia.. haha.. then, zeni pulak dah mati akal.. last2 dia bagi cadangan, tidur kat kelas, tidur kat surau.. adoy.. pelik tol cadangan.. last2, terpaksa mengalah.. akhirnya kami terpaksa mengaku kalah.. Kerana, KAMI HORMATI GURU-GURU KAMI!

Tutup cerita futsal.. Then aku nak story lagi nih.. banyak cerita nak kongsi nih.. tapi lain kali lah pulak.. huhu… Berkenaan dengan tajuk di atas?? Haha.. saja je bagi tajuk camtu.. takde kaitan antara yang hidup ataupun yang mati.. huhu..

p/s:doakan supaya aku dengan peko diterima bekerja dekat ‘situ’…

12 comments:

Anonymous said...

weh, mg mitok keje mane?

Anonymous said...

smoge berjaya.. kaye2 nanti jgn lpe blanje..

arefief007 said...

klu da kaye, jemput la mai umah..
org blanje roti canai.. muzark akan wak.. haha

Unknown said...

bkpe muzark?
jd pkerje kdai roti canai lop ke??
hahaha..

arefief007 said...

bakal keje par time untuk ganti tempat ayh nyer.. haha..


just 4 kidding muzark..

Anonymous said...

semoga anda mendapat pekerjaan itu
bila da kerja, bagitau k

Dr. Yumi said...

huhu.. gud luck apih.. sdh mlek kne blk awl op, ble la nk jpe korg sume.. rndu3.. ahaha

Anonymous said...

rindu kat ko n geng2 5e1 yang lain!!!!!

arefief007 said...

wah3.. aku tak rindu korang pun!!! haha..

Anonymous said...

weh, aku nk mtk gok keje kat tempat mung owr.. mane?

arefief007 said...

haha.. mung cari diri r ae..

redhot said...

mu lau kye lupe ak xaw r..
haha..ekg dpt gaji tros egat BLNJE ak..lau x ak suh bos mu pcat mu..haha