Folow Me?

bUaT dUiT dGn nUfFnAnG...

mende ni ak baru tahu mnggu lepas so ari ni ak nk share dgn korg semue.. mende ni mmg terbukti boleh menambahkan pendapatan kiter semue dan mmg boleh dipercayai... sblm tu, sila bacer artikel di bwh yg aku copy dari blogger yang menggunakan nuffnang...

Penulis: smartzul Usahawan Internet
Sebelum ini saya pernah menulis mengenai buat duit dengan pelbagai cara melalui blog. Antaranya Google Adsense, Bidvertiser dan juga menjual produk.

Ada lagi cara yang lain untuk buat duit dan salah satunya ialahNuffnang. Mungkin anda baru mendengarnya atau mungkin anda sudah mengetahuinya.

Nuffnang adalah sebuah program buat duit yang sama sahaja seperti program yang lain iaitu berlandaskan kepada konsep Pay Per Click atau pengiklanan. Dan apa yang perlu anda lakukan hanyalah meletakkan iklan di blog anda. Jika iklan itu diklik oleh ramai pelawat, maka pendapatan juga semakin tinggi.

Sudah ramai yang buat duit dengan Nuffnang ini. Saya dulu ada buat juga tapi sekejap sahaja semasa Nuffnang mula-mula dilancarkan. Akibat program Nuffnang ini banyak masalah di awalnya, maka saya berhenti.

TAPI sekarang sudah jauh bezanya. Program Nuffnang sudah semakin maju dan mendapat sambutan daripada pihak pengiklan seperti McDonald, DiGi dan pelbagai syarikat besar yang lain.

Bagaimana Melakukannya?

Tiada rahsia dan tiada trik. Anda hanya perlu letakkan kod iklan pada template blog anda sahaja. Tidak perlu saya menulis panjang mengenai Nuffnang di sini. Anda boleh download ebook percuma yang disediakan oleh saudara Noorizam Shah.

Klik ke blog NoorizamShah untuk download Panduan Nuffnang.

Daftar program Nuffnang di: http://www.nuffnang.com.my

Posted by Din Beramboi 18 June, 2008

Jap lagi aku nak tido. Maklumlah hujan turun lebat kat luar rumah tu…sonotnya. Hehe..Sebelum aku tidur, sajer aku nak menulis satu post untuk bacaan korang. Aku belum tido lagi sejak aku bangun pukul 5.30 pagi tadi. Lepas subuh, terus terkam komputer yang sememangnya tak tutup sejak semalam. Dan sampai sekarang, pukul 2 petang aku masih di kerusi empuk aku nih membuat keje.

Hurmm, pada hari ni kita bercakap lagi pasal program buat duit di internet. Pasal affiliate marketing, kita tinggalkan kejap…Harap korang dah faham apa itu affiliate marketing ( terutamanya newbie…otai memang dah lama faham aku rasa).

Hari ni aku nak menulis pasal Nuffnang pulak. Kebetulan semalam aku mendapat pertanyaan dari seorang kawan aku pasal nuffnang, seorang pelawat blog ini pun tanya soalan sama iaitu farah, dan semalam jugak aku nampak di blog DikMal ada check Nuffnang di tunjukkan. Hehe…

Dah lama citer pasal Nuffnang tak kedengaran, sekarang muncul lagi. Apedia Nuffnang nih? Macam mana kita nak dapat duit dari nuffnang? Berapa dia bayar? Betul-betul bayar ker? haha…banyaknya soalan. Kalau nak tahu jawapan kepada soalan tu, aku sebenarnya dah buat post berserta sedikit tutorial pada suatu masa dahulu.

Kalau dah tengok, dah baca , dah try buat…tapi tak paham2 jugak..boleh tanya di sini pada bahagian komen. Aku akan membantu jawab soalan korang tu…Bila aku dah jaga dari tidur nanti.

Empat hari lepas, aku pun dapat check Nuffnang jugak..aku rasa ramai lagi yang dapat. Walaupun RM166.15 jer..ok la tu untuk tambah-tambah pendapatan yang lain lagi.

p/s - Bila aku jenjalan kat blog orang lain, aku tengok ramai lagi yang belum meletakkan iklan Nuffnang di blog masing-masing. Mungkin sudah banyak duit, atau diorang masih tak tahu yang Nuffnang memang membayar ahlinya…aku pun tak tahu. So, kalau nak dapat check macam aku jangan lupa hias blog korang dengan iklan Nuffnang yang comel tu.

Post terdahulu yang berkaitan dengan Nuffnang:

Hanya 4 Langkah Untuk Mendapat Duit dari Nuffnang

Baguskah Nuffnang Glitterati

mesti korang tertye2 apekah itu nuffnang glitterati.. utk pengetahuan korg semue, ak ni adlh salah satu ahli glitterati.. tapi sblm tu, biarlah aku cerita sket tntg nuffnang ni.. Nuffnang merupakan antara cara yang paling mudah untuk menjana pendapatan melalui blog anda. Ia adalah ilham oleh dua sahabat iaitu Timothy Tiah dan juga Cheong Min Shen di mana ia mula beroperasi sejak 27 Februari 2007. Ketika ini, keahliannya dibuka kepada rakyat Malaysia dan Singapura yang memiliki blog.

aku tidak mahu bercerita panjang lebar mengenai sejarah Nuffnang kerana segala maklumat tersebut ada di laman web rasminya. Konsep Nuffnang sungguh mudah:

Terdapat 2 cara bagaimana Nuffnang menjana pendapatan anda: -

  1. Cost per Click (CPC) - bermaksud setiap kali pengunjung mengklik iklan Nuffnang, anda akan dibayar mengikut harga tertentu
  2. Unique Visitors - bermaksud Nuffnang akan membayar mengikut berapa banyakkah pengunjung unik (baru) yang melawat laman web anda
Terdapat 2 jenis keahlian di Nuffnang: -
  1. Non-exclusive - bermaksud samada anda baru mendaftar dengan Nuffnang ataupun anda melanggar syarat-syarat yang ditetapkan oleh Nuffnang (seperti meletakkan ads dari Adverlets di blog anda)
  2. Glitterati - bermaksud pendapatan anda akan berlipat ganda. Untuk menjadi ahli Glitterati hanya memerlukan anda mematuhi syarat yang dikenakan oleh Nuffnang.
Ini adalah perbezaan keuntungan di antara ahli Glitterati dan Non-Exclusive


Exclusive Nuffnangers

Non-Exclusive Nuffnangers

Payment Rates (CPM)Set A Bands. Earnings to be 20-50% Higher than current blog income.Set B Bands. Earnings to be 20-50% Lower than Exclusive Nuffnangers
Payment Rates (CPC)Minimum RM 0.25 per click.Minimum RM 0.15 per click.
Payment Terms30 Days from End of Month Requested60 Days from End of Month Requested
Advertorial OpportunitiesEligibleNon-Eligible
Community Events70% of seats allocated for Nuffnangers. Guests allowed.30% of seats allocated to blogger only.
Contest Winners70% of prizes to Exclusive30% of prizes to non-Exclusive.
Use of Innit.comEligibleNot Eligible
Selection for CPUV AdsPriorityNo Priority

Jadi, daftarkanlah diri anda secara PERCUMA hari ini!

 

 

2 comments:

N said...

bila nak dapat earnings dari nuffnang? dah sebulan dah tapi 0.00 jer lagik? sobbb...

arefief007 said...

bila dah dapat kempen dari nuffnang.. sekarang ni payah sikit nak dapat kempen dari nuffnang...