Folow Me?

mengimbau alam barzakh....

woi apih.. apala buat tajuk camtu.. kita nak mengimbau alam sekolah rendah la..
$@&^%$$%&^ tol r!
aduyai.. skit2 kena marah.. skit2 kena marah.. gua buat tajuk camni, nak tarik orang la.. pasal kat google search, ramai yang guna keywords ni akhir2 ni.. huk8... pekes guna keywords nih? dah insaf ae... huk8.. sebenarnya, tajuk di atas tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung pun tentang post kali nih.. eceh.. huhu.. apa2pun, gua nak imbas kembali semasa gua sekolah rendah dulu dari gua masuk sekolah tu sampai la gua keluar dapat sijil berhenti sekolah.. sekolah rendah gua ialah SK Kampung Tengah.. dijadikan nama tengah tak tepi pasal sekolah ini terletak di tengah-tengah sawah Kampung Petai Bubus dan di tengah-tengah kampung sekitarnya seperti Kampung Banggol Donas, Kampung Tanjung Sabtu, kampung Buluh Gading, Kampung Paya Datu dan Kampung Banggol Tuan Muda maka nama "Kampung Tengah" telah dipilih dan dipersetujui bersama. Nama itu dicadangkan oleh Guru Pelawat ketika itu iaitu Allahyarham Engku Bijaya Wangsa Che Wan Abu Bakar bin Cik dan diterima baik oleh semua penduduk kampung yang terlibat. eceh.. kau tau mana ni pih? ala.. aku copy paste je dari webpage ni... eceh.. huhu..
k cukup pasal sekolah nih.. okeh.. when i darjah satu, first day.........

DARJAH SATU

Mok nok gi mane mok? Mok jangan ah balik lagi.. apih takut eh..
aku ingat lagi dialog nih.. masa nih first day aku kat sekolah.. aku takut pasal masa ni nayo(nama orang) yang curi basikal aku, dia kata nak pukul aku balik sekolah.. tapi aku takla bagitau mak aku pasal nih.. huhu.. jadi, mak aku akan setia menunggu di luar kelas dari pagi sampai la balik sambil tengok anaknya ini belajar dan melihat sendiri anaknya ini dilantik sebagai ketua kelas.. eceh.. huhu.. mesti mak aku bangga ah.. keadaan ini berterusan selama 3 hari jer..
satu lagi perkara yang tidak dapat dilupakan ialah aku telah ter uk uk dalam seluar.. hahaha.. ape? tak paham? terberak lah! paham?! huhu.. aku tahan nak uk2 pasal jamban tu kotor sangat.. air pun takde.. huhu.. jadi guru kelas aku masa tu pun kol la mak aku bagitau sal ni.. then mak aku pun datang bawak seluar baru.. hahaha.. memang malu r! jatuh reputasi aku sebagai seorang ketua yang bergaya..
last sekali reputasi aku jatuh dan terus menggulingkan aku dari jawatan ini(dipecat) sebab aku terjatuhkan buku register cikgu rozita(guru kelas masa ni cuti bersalin) ke dalam longkang.. masa ni hujan lebat.. so untuk menghilangkan kekotoran tu, aku celup pulak buku tu dalam air bersih.. apa punya bangang da... huhu...
kenangan manis masa ni ialah makan di belakang surau, tepi longkang sambil main buah getah.. haha.. manis betul..

DARJAH 2

'pih, tepi gok sket...! nok salin ae! cikguuuu.... tengok apih owr.. ye halang orang nok salin!!!!'

aduyai.. sakit betul ifek lepas tu.. masa ni aku tengah beratur nak antar buku latihan.. untuk menhilangkan keboringan, aku pun kacau la budak2 nih... then, bila cikgu manisah naik angin, dia suh aku ngadap papan hitam, tangan naik atas, dengan menggunakan power yang agak kuat, beserta apparatus metre ruler, piiaaapppp! satu sebtan singgah di punggung aku.. haha.. sedih tul.. aku pun buat2 la merajuk.. berlari keluar dari kelas... pergi mana? mana lagi.. ha.. ingat kantin la tu.. takla.. pergi surau.. tido.. huhu...

DARJAH 3

hmm.. tak banyak cerita masa nih.. yang aku ingat, aku dilantik jadi pengawas tetapi aku sorang jer tak dapat watikah.. huk8.. sedih tul..

DARJAH 4

yang ni aku ingat lagi... aku dipanggil oleh cikgu azmi(guru disiplin) atas tuduhan mencuri kerana bawak duit rm25.. aduyai cikgu nih.. padahal ayah aku bagi duit tu suruh beli baju rumah sukan.. aduh.. hasil soal siasat selama 2 jam besertakan saksi kakak aku, aku dibebaskan tanpa penjamin.. hooorrrayyy!!! lega ah... hmm.. next!!

DARJAH 5

masa ni tak banyak la kenangan menarik aku.. yang hebat2.. yang biasa2 tu adala.. hm.. taknak cerita ah.. huhu...

DARJAH 6

yang ni banyak perkara menarik.. di sebalik mendekatkan diri kepada perempuan(nak ngorat la konon), aku juga mendekatkan diri dengan sukan.. hampir semua sukan aku main macam bola sepak, hoki, bola tampar, lontar peluru dan lompat tali untuk jantung.. aii.. ni dah lebih2 da nih.. huhu.. takla.. LTUJ aku sampai peringkat pemilihan jer... ekpun cikgu pali suh lompat sampai 20 jer.. sapa tak boleh kan.. huhu...
kenangan yang aku xboleh lupakan sekali ialah semasa aku menceburi bidang pergaduhan dengan kawan aku.. haha.. masa tu masa rehat... ceritanya begini.. aku tak tau la pulak yang kawan aku ni tengah moody... so aku pun ter.. diulangi ter... aku tercampak satu kotak betul2 kena kat kepala dia.. kotak tu kotak jam(hasil pemberian hadiah perarakan maulud).. dia berang la pahtu serang aku.. waa.. masa nih riuh la kelas.. yang perempuan menjerit jerit.. aku pun buat berani la.. aku pun pegang dia dan ungkapan paling menarik yang aku ucapkan sehingga menjadikan ia sebagai bahan bukti aku bersalah ialah, 'bia ah.. aku nak wak yer nangis!'.. haha..
hasil soal siasat, aku dan geng aku nih digantung pengawas 2 minggu.. tapi.. ayah aku tak tahu pun pasal nih.. haha...tengok la sapa.. pandai sembunyi rahsia.. huhu..

okeh la.. setakat tu jer post aku kali nih.. aku nak goreng nugget pulak.. haha.. apsal nugget? pasal mak aku xde la.. balik perak jadi makanan harian nugget la.. huk8... haa... sebelum tu.. layanzzz la dulu gambar2 kat bawah nih..


sijil berenti sekolah gua.. baik jugak kelakuan gua nih walaupun ada satu kes pergaduhan.. huhu..


ha.. ni la sekolah gua.. masih cantik seperti dulu.. aik?? apsal xde orang jual? haha...


kelas terakhir gua.. haha.. sama tinggi dengan rumah gua nih.. depan tu pulak kelas gua masa darjah 5.. jika dikira, 7 tahun gua naik turun tangga termasuk la kat umah gua nih tapi.. apsal gua tak kurus2? haha...


ni pulak tempat gua lepak sementara menunggu budak2 lain datang sekolah.. lambat datang, kena ambik nama la.. haha.. pengawas kan..


ni pulak tapak perhimpunan.. aduyai.. panas woo kat sini.. ha.. korang nampak tak bendera hijau tu? tu bendera sekolah la.. bukan bendera pas.. huk8.. aku la yang jadi mangsa untuk naikkan bendera tu..lagu sekolah gua panjang giler.. perkara yang asyik ditegur guru kat sini pasal isu sampah dan isu nyanyi lagu tak semangat.. ayat cikgu yang biasa didengar kat sini, 'bile cikgu lalu kat sekolah lain, diorang nyanyi kuat.. bersemangat.. sampai kat pintu pagar dengar.. korang?' lebih kurang macam tu la ayat dia..


ni pulak tempat kitaorang lepak2 sambil main lompat dari batu ke batu.. haha.. walaupun dah ramai mangsa jatuh dalm kolam tu, namun mereka2 ini semua tak pernah serik.. apa? gua pernah tak buat camtu? aish.. tentu la tak.. pasal.... hahahahaha.. lu pikirlah sendiri!

p/s: kalau korang ada kenangan manis or buruk, cerita la kay di ruang komen.. huk8.. sesungguhnya sharing is fun! da...

25 comments:

-Bambino- said...

sharing is fun kew nk uat byk komen..
bijokk!!
hahaha..
berok dlm sluar??bodo ngat..

arefief007 said...

oloh.. budak2.. bese r berok lam sluo.. haha..



sesungguhnya sharing is fun..
huk8

Anonymous said...

kenangan manis aku kat sekolah ialah dapat ngorat sorang awek.. haha...

choda said...

nsb nek mu x berok lam luo dh leni..kalo x rosak reputasi klas kte ktue klas tuut...

arefief007 said...

huk8... tu sbb tndas rosak.. xdop aer.. ngh2 duk cari, ter tuuutttt... huk8...

amir x 6s said...

haha.. aku ingat agi mung gomo ngan haikal... padan muke kena gntung pengawas...

arefief007 said...

wei mir... mung frie ork kamis nih? ingat nk g jln kt petai bubus.. meh r gi gok..

J4smin 4L z4hR4 said...

kbo ke sir hamid afif gaduh..
he3

arefief007 said...

kabo la..huk8.. xkesoh...

Anonymous said...

so kiranya mung ni ketua kelas mase mule2 skool dengan last skool r? bagus2.. haha

Anonymous said...

haha.. lawok2.. da 2 mung baik agi ngan org hok mg gomo tu?


weh, mung frie mari r umah aku...

arefief007 said...

molek2.. nama xoyak nak suh g umah...

WaT_ThE_HeLL said...

kenangan manis--> buat biodata masa nak abis skool.. ramai giler mintak.. haha..

kenangan pahit-->dirotan ustaz ponteng solat zohor.. haha.. banyak kali kena asal balik sekolah jer, mak aku dah datang so aku balik terus la..

arefief007 said...

tu la ngko.. pegi ponteng apsal? padan muko hoaeah! haha..

Anonymous said...

aku ingat lagi sal nih.. bile buat biodata sal kenangan manis atau buruk, orang buat camni..
kenangan manis:makan gula
kenangan pahit:makan peria

haha.. betul2 budak la masa tu

arefief007 said...

a'ah kan.. ada jugak yg kngn manis deme dalam mimpi.. ahaks.. lawak tul klu kng zaman budak2 dulu..

aFeeQ said...

'jika dikira, 7 tahun gua naik turun tangga termasuk la kat umah gua nih tapi...apsal gua tak kurus2?'
aku ske part nie pih...
se ag mse mg berok...
haha~

arefief007 said...

haha... hok berok owr xya cre r.. haha.. ekpun tandas kotor sape nk melepas kan.. huk8

Anonymous said...

haha.. aku pun pernah gop pe mg ut ut lam sluo.. haha..

mg nak tau sape aku?
rahsia r.. haha..

arefief007 said...

langsung xmo ambik tau.. haha.. koya2... uhuk.. gura er...

Firol said...

Kampung Tengah sebelah mana??
Gua dulu Tengku Bariah

dark sengal said...

part fevret aku..
'jika dikira, 7 tahun gua naik turun tangga termasuk la kat umah gua nih tapi...apsal gua tak kurus2?
haha...

arefief007 said...

apsal sume org suke part tu? ad sumting wrong ker?ahakzzz...

n@n!3y_@k!n@ said...

hahaha.. ingt lg kngn mse skoll rndh erk??
ermm.. bgos2...

n@n!3y_@k!n@ said...

ingt lg kngn skol rndh erk??
ermm... bgos2..